SÖTA "RAGGISAR"


När vi ändå "pratar" raggsockor så länkar jag till en sida på Drops (där dom för övrigt har massor med gratismönster) med beskrivning på ett par jättesöta raggsockor som jag själv provat att sticka. Deras mönster är ibland lite svårtydda tycker jag personligen men det går att sticka efter min beskrivning bara det att ni behåller resåren på översidan foten när ni stickar den. Se bara till att ni på 2:a stickan börjar med räta maskor och på den 3:e slutar med räta maskor. Jag gjorde resåren, innan hälen lite kortare än jag brukar på dessa så de blev som små sockor och med den virkade kanten, som man gör efteråt så blir sockan jättegullig.


image5

Lycka till och har ni frågor så fråga gärna.

Kram Eva-Lotta



Lämna gärna en kommentar
Postat av: Birgitta André

Hej! Fin blogg om stickning. Jag ska sticka raggsockor åt ett barnbarn, 9 år, som har c:a 35 i skonummer. Garn:Svarta fårets raggsocksgarn, fyr- trådigt. Kan du med hjälp av ovanstående säga hur många maskor man behöver lägga upp??? Sticka 4.

Vänliga hälsningar

Birgitta André

2010-12-03 @ 10:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0